Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

17.3.07

Kanál

Aktualozováno: - podle mých nejnovějších poznatků jde o plavební kanál Leeds - Liverpool. Kanál vede od městečka Skiptona a sloužil k přepravě stavebního kamene a zboží.

Ne, nemám v úmyslu psát o místních stokách.

V článku o Granary Wharf jsem psal o kanálu, který souběžně s řekou vede centrem města. Když jsem se minulý víkend v neděli vypravil na prohlídku městské galerie, byl jsem sice mírně zklamán, protože galerie bude ještě nějakou dobu kvůli rekonstrukci uzavřena, ale když už jsem byl v centru rozhodl jsem se podívat do míst, kam jsem se zatím nevydal. A mimo jiné jsem si prohlédl část města podél kanálu.



Jak jsem zjistil, kanál dříve sloužil průmyslu. Ostatně, není to nic zvláštního, spíše bych se divil, kdyby někdo ten kanál stavěl pro zábavu. Byl využíván jednak jako náhon na četné mlýny, ale také k lodní přepravě zboží a surovin.
Délka kanálu je překvapivá. Původně jsem myslel, že kanál začíná kousek výše proti proudu řeky, ale po důkladné prohlídce mapy jsem zjistil, že se táhne skoro přes polovinu západního Yorkshiru.


Dnes se kanál samozřejmě už jako náhon pro mlýny a pro dopravu nevyužívá. Byl jsem ale značně překvapen, když jsem zjistil, že v dnešní době je používán nejčastěji jako místo relaxace.
Můžete si pronajmout či koupit hausbót a na kanále bydlet, nebo si alespoň zaplatit nocleh v některém z plovoucích hotelů (žádný jsem neviděl, ale prý tam jsou). Dokonce je tady pár specializovaných kanceláří, které vám zajistí prázdninovou plavbu kanálem. Prostě romantika :o)))

Myslel jsem si, že v centru za kanálem jsou oblasti lehkého průmyslu a čtvrti nevalné pověsti i vzhledu, ale o to více jsem byl překvapen, jaká je to hezká čtvrť. A taky na pořádně luxusní a drahá.


Hned za kanálem se totiž snoubí cihlová industriální architektura se sklem a nerezem a vytváří velmi působivou čtvrť, kde jsou celé bloky domů, ulice a ramena řeky ohrazena drobnými plůtky, s průmyslovými kamerami, Lamborghini, Maseratti a Ferrari na ulicích. Procházel jsem kolem a musím říct, že na mne to místo opravdu zapůsobilo. Bydlení tady musí být slušně relaxační, všude ticho, klid, šplouchání řeky… A stačí přejít přes most, a jste v centru. Paráda.

Bohužel se mi nepodařilo vyfotit ta správná místa. Fotil jsem řeku a že mi uniklo to podstatné jsem zjistil až doma:).

Více fotek najdete ve fotogalerii

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka

Nejnověji ve fotoalbu:

Aneb co mi naposledy uvízlo v hledáčku :-)


Jiříkova mapa Velké Británie

Kousek níže najdete mapu, do které jsou zaznačena všechna místa, která jsem (zatím) v UK navštívil. Pro manipulaci s mapou použijte šipečky a značky "+" a "-" nebo otevřete mapu v plné velikosti kliknutím na odkaz dole.


Ukaž větší mapu!