Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

1.4.07

Good bye Adel!

Přestěhoval jsem se. Konečně udeřila má stěhovací hodina, sbalil jsem svých pět švestek a přesunul se do Bramley.

Bramley je v podstatě na opačné straně Leeds, než Adel – jihozápadně od centra směrem na Bradford.

Protože jsem poslední měsíc, od doby, co pracuju v Seamless Marketingu (jako designér, pokud by si to někdo nepamatoval), každé ráno dojížděl hodinu a půl (Adel > centrum > Greengates) a večer taky, přestěhovat se někam blíže bylo nutností. Teď budu dojíždět maximálně půl hodiny, počítaje v to čekání v ranní zácpě, která se pravidelně tvoří u kruhového objezdu v Rodley. Když zácpa nebude, do práce se dostanu do dvaceti minut. Paráda!

Zatímco Adel byla vilková čtvrť s nepříliš hustou a dostačující sítí služeb, Bramley je na tom o poznání lépe. Dva parky, z nichž jeden mám přímo pod okny, velké nákupní centrum se všemi obchody, které člověk potřebuje pro nejnutnější nutnosti, bazén a podobně, velmi dobré autobusové spojení do centra (jízda trvá cca 20 – 30 minut – tedy zrhuba stejně, jako z Adel - a mám na výběr ze dvou přímých linek a tří přesedacích, zatímco z Adelu jezdila jen jediná linka).

Co se zástavby týče, drží se Bramley typických standardů okrajových čtvrtí – vilky, dvou až třípatrové kamenné řadovky (v takové bydlím), dva nebo tři kostely (jeden mám přímo v ulici – patří církvi, o které jsem nikdy dříve neslyšel) a kolem hlavní ulice pár domů, které vzdáleně vytváří iluzi centra. Každopádně je ale Bramley jedna z hezkých (a nepříliš drahých) příměstských čtvrtí v Leeds.

V pronajatém domečku bydlím s kamarády – českým párem a klučinou ze Slovenska. Nové bydlo je vážně hezké a prostorné. Protože nám zbyl jeden pokoj volný, rozhodli jsme se, že si tam ještě někoho nastěhujeme. Takže kdybyste někdo (ideálně v páru) měli zájem…;-)

V Adelu jsem strávil 5 měsíců, které utekly jako voda. Adel byl fajn, ale nemůžu říct, že bych si ho nějak zamiloval, spíše jsem si zvykl. Ale pokud mé nadšení nezmizí, zdá se, že Bramley budu mít opravdu rád!


Takže: "Good bye, Adel!"

Štítky: , , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka

Nejnověji ve fotoalbu:

Aneb co mi naposledy uvízlo v hledáčku :-)


Jiříkova mapa Velké Británie

Kousek níže najdete mapu, do které jsou zaznačena všechna místa, která jsem (zatím) v UK navštívil. Pro manipulaci s mapou použijte šipečky a značky "+" a "-" nebo otevřete mapu v plné velikosti kliknutím na odkaz dole.


Ukaž větší mapu!