Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

Jirka Jeřábek: Deník mladého muže

Designér on the road aneb převážně o mých poznatcích z Leeds / Yorkshiru / Anglie / UK.

1.9.07

Hull

Když mne na konci srpna přiletěla navštívit Edita, vypravili jsme se společně na výlet do Hullu, tedy Kingstonu nad Hullem, kde nás lákalo mořské akvárium – tedy atrakce, se kterou jsem doposud neměl tu čest se setkat.

Po chaosu a šlamastyce na vlakovém nádraží v Leeds (rozumějte – my původně chtěli jet do Dales, ale ujel nám vlak) jsme šťastně a vesele zamířili na jih Yorkshiru, do ústí řek Hull, do městečka Kingstonu, kterému ale žádný Inglišměn neřekne jinak, než Hull (čti [Hul]).

Hull je vcelku malebné přístavní městečko, zantelně větší, než třeba Scarborough a také zančně průmyslovější. Nedaleko centra stojí rozsáhlé doky, jejichž jeřáby je vidět s nábřeží v centru. Překvapilo nás množství turistů, ale záhy jsme pochopili, že jsme dorazili v den jakési slavnosti – na nábřeží vyhrávaly kapely a v nedalekém doku stála schované (ale opravdu dobře schovaná) funkční kopie HMS Bounty (jo, přesně TA Bounty), která si mimo jiné zahrála i v pirátech z Karibiku.

Centrum jsme spíše proběhli, stejně tam nebylo nic moc zajímavého, poobědvali na nábřeží a vydeli se do Oceany, tedy mořského akvária, stojícího v centru u řeky.

Musím říct, že jsem byl uchvácen – spousta akvárií s nejrůznějšími rybami všech barev, tvar§ů a velikostí, chobotnicí, medůzami a jinými nejrůznějšími mořskými potvorami. Budově dominovalo obří akvárium, kolem kterého se expozice šnekovitě vinula. Když jsem poprvé přistoupil k jeho oknu a metr ode mne proplul čtyřmetrový žralok, celkem se mi rozklepala kolena.
Nedokážu vyjmenovat všechny druhy ryb, které v tom velkém akvárku pluly, ale pohled stál zato – obrovští rejnoci, hejna placatých rybek, žraloci… no prostě paráda. Vrchol blaha pro mne byl tunel pod akvárkem, kde ryby plavaly všude kolem nás a nakonec prosklený výtah, který stoupal po stěně akvárka.

Pro prohlídce Oceany jsme se vydali najít Bounty, což se nám sice nakonec podařilo, ale už bylo pozdě pro prohlídku, takže jsme ji jen sledovali s protějšího mola. K večeru jsme se nalodili na vlak a vyrazili do Leeds.

Štítky: , ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka

Nejnověji ve fotoalbu:

Aneb co mi naposledy uvízlo v hledáčku :-)


Jiříkova mapa Velké Británie

Kousek níže najdete mapu, do které jsou zaznačena všechna místa, která jsem (zatím) v UK navštívil. Pro manipulaci s mapou použijte šipečky a značky "+" a "-" nebo otevřete mapu v plné velikosti kliknutím na odkaz dole.


Ukaž větší mapu!